Szeretnénk segíteni Ügyfeleinknek abban, hogy hosszas telefonálgatások és interneten eltöltött órák helyett gyorsan tájékozódjanak a részecskeszűrővel felmerülő kérdéseik kapcsán. Ezúton közzé tesszük a leggyakrabban feltett kérdéseket és az azokra adott válaszainkat.
Ha kigyulladt a check lámpa, ne használja az autót! Ennek két oka van: Az egyik az, hogy a szűrőben kárt tehet és akkor már csak az igen költséges csere marad alternatívának, a tisztítás nem lesz megvalósítható. A másik oka, hogy az eltömődött szűrő kárt tehet a motorban is!
Nem kell ahhoz meghibásodnia az autónak, hogy elduguljon a részecskeszűrő. Egyszerűen csak időnként megtelik. Ha jól használjuk az autót és az autónak más baja nincs, akkor 180.000 km körül jelentkezik a probléma. Ha sokat közlekedünk a városban és keveset autópályán, vagy nem hagyjuk, hogy az automatikus regenerálás végigmenjen, akkor előbb kell számítanunk rá.
Vannak olyan esetek, amikor a részecskeszűrő eldugulása másodlagos probléma, tehát valamilyen más hiba következménye. Ez lehet pl. motorhiba, turbó, EGR szelep, szonda (a részecskeszűrő bemeneti és kimeneti érzékelői nem működnek megfelelően), stb.
Nagyon egyszerű: a részecskeszűrőnek az a feladata, hogy felfogja a kormot, ami egyébként kijönne a kipufogón. Ha a kipufogó erősen kormos, akkor a szűrő átégett (fizikailag megsérült), és nem tisztítható. Ha még nincs korom, csak egyéb jelzések (check lámpa, teljesítménycsökkenés stb.), akkor még menthető a részecskeszűrő!
Ha közzé tennénk fotókkal alátámasztva, hogy milyen károkat okoznak ezek a szerek a szűrőn, valószínűleg kiadós pert kapnánk a nyakunkba, ezért nem tesszük. NE HASZNÁLJA!
A kényszerregenerálás alkalmával maximum 20%-ot lehet javítani a részecskeszűrő állapotán. A régóta lerakódott kormot és egyéb szennyeződést nem tudja maradéktalanul feloldani. Ideiglenes megoldásnak jó, amíg nem kerül sor a részecskeszűrő fizikai tisztítására.
Kevés autóban van visszajelző lámpa. A legtöbb autónál csak onnan tudhatjuk, hogy ilyenkor kicsit megemelkedik a fordulatszám (esetleg hangosabb lesz a motor). Ha ezt tapasztalja, ne állítsa le a gépjárművet amíg be nem fejeződik az automatikus regenerálás. Olyan típusoknál, ahol a digitális kijelző megmutatja a pillanatnyi fogyasztást alapjáraton, ott tisztán látható, hogy legalább egy tizeddel (pl. 0,7 helyett 1,7) megnő a fogyasztás.
Nem minden autó rendelkezik FAP adaléktartállyal, amelyik igen, azt viszont érdemes a szervizelések alkalmával ellenőriztetni. A FAP adalék funkciója az, hogy a szűrő 450 °C-on elkezdi a kiégést a normál 600 °C helyett, így jelentősen megnöveli a részecskeszűrő élettartamát. Vigyázzunk, mert a FAP adalék nélkül viszont nagyon gyorsan eltömődik a részecskeszűrő! A FAP adaléktartályt a gázolaj tartály mellett találjuk. FAP adalék minden tankolás alkalmával megy a gázolajba és mindig ugyanannyi! Ezért próbáljuk meg mindig teletankolni az autót, különben gyorsabban fog kiürülni a FAP tartály. Egy liter FAP adalék körülbelül 40.000 km-re elég.
A FAP adalékról és a feltöltéséről többet megtudhat itt: FAP adalékfeltöltés
Mi professzionális, erre a célra tervezett és gyártott tisztítógépet használunk. Ha a részecskeszűrő nagyon rossz állapotban van és több, mint másfél centis koromlerakódás van, akkor speciális folyadékban előáztatjuk. Az eljárás 100%-ban környezetbarát és nem használunk savas bázisú tisztítószereket!
Amennyiben reggel elhozza hozzánk az autóját, délután 16 óráig megcsináljuk. Persze vannak olyan autótípusok, amelyeknek a szerelése időigényes feladat, azokat maximum másnapra tudjuk megcsinálni.
A kitűnő tisztítási eljárásunknak és nagytudású szakembereinknek köszönhetően jól működő vállakozás vagyunk. Általában 10-14 napos előjegyzéssel dolgozunk.
Ha nagyon messze lakik tőlünk vagy nincs ideje feljönni Budapestre, akkor is van megoldásunk az Ön számára!
Nézze meg, hogy oldható meg a részecskeszűrő elküldése: RÉSZECSKESZŰRŐ KÜLDÉSE
Ebben az esetben csak az oldalon lévő megrendelőlapot kell elküldeni, előjegyzés nem szükséges!
Ebben az esetben felhívjuk telefonon és alternatívákat javasolunk. Ha egyiket sem szeretné elfogadni, akkor 5000 Ft bevizsgálási díjat számolunk és visszaküldjük a részecskeszűrőt.
Egy év vagy 100.000 km ganciát adunk az általunk le -és felszerelt, tisztított részecskeszűrőkre.
A garancia feltételeit itt olvashatja: GARANCIA
A 100%-os hatékonyságú eljárásnak köszönhetően nem sűrűn látunk garanciális autót.
Amennyiben a részecskeszűrő tisztítható, akkor mindenképpen a tisztítás. A professzionális tisztításnak köszönhetően gyári állapotúra tudjuk megcsinálni a részecskeszűrőt. Az utángyártott részecskeszűrők tapasztalataink szerint silány minőségűek, a felfüggesztések szinte egyik típusnál sem stimmelnek, ráadásul kerámiabetét helyett kb. 20 $ értékű szilikonbetét van bennünk. A gyári szűrők kerámiabetétesek, ezért kerülnek több százezer forintba (némelyik milliós összegbe). Ha az Ön szűrője gyári és tisztítható, akkor minek cserélné ki egy silány minőségű utángyártottra?
A részecskeszűrő kiiktatása nem a legjobb ötlet. Egyrészt azért nem, mert a műszaki vizsgán megbukik az autó, hiszen nem fog gyári értékeket mutatni. Ha eladni szeretné az autót és nem mondja meg, hogy kiiktatta a részecskeszűrőt, akkor az autó új tulajdonosa simán a nyakába varrhat egy rövid, ám de kellemetlen pert. Jogosan. Külföldön pedig olyan pénzbüntetést szabnak ki Önre, amely nem fog jól esni.
Vannak olyan helyzetek, amikor a részecskeszűrőt ki kell iktatni az autóból szoftveresen is (bizonyos autószerelési eljárásoknál), ilyenkor természetesen tudunk segíteni, de alá kell írnia, hogy az ideiglenes kiiktatást Ön kérte. Ennek ára: Bosch vezérlés: 90.000 Ft, minden más: 110.000 Ft
Az autók azt szeretik, ha nincs állandóan változtatva az üzemanyag típusa. Nem a drága üzemanyag, hanem az állandóság kell. Ami a részecskeszűrős autók esetében fontos, hogy nem kell bedőlni a kereskedelmi marketingnek! Semmilyen dpf adalékra, olajra stb.-re nincs szükség! Nem fognak használni!