Gyakran ismételt kérdések

Szeretnénk segíteni Ügyfeleinknek abban, hogy hosszas telefonálgatások és interneten eltöltött órák helyett gyorsan tájékozódjanak a részecskeszűrővel felmerülő kérdéseik kapcsán. Ezúton közzé tesszük a leggyakrabban feltett kérdéseket és az azokra adott válaszainkat.


Mennyit mehetek még el az autóval, ha kigyulladt a check lámpa?

Ha kigyulladt a check lámpa, ne használja az autót! Ennek két oka van: Az egyik az, hogy a szűrőben kárt tehet és akkor már csak az igen költséges csere marad alternatívának, a tisztítás nem lesz megvalósítható. A másik oka, hogy az eltömődött szűrő kárt tehet a motorban is!


Mitől dugulhat el a részecskeszűrő?

Nem kell ahhoz meghibásodnia az autónak, hogy elduguljon a részecskeszűrő. Egyszerűen csak időnként megtelik. Ha jól használjuk az autót és az autónak más baja nincs, akkor 180.000 km körül jelentkezik a probléma. Ha sokat közlekedünk a városban és keveset autópályán, vagy nem hagyjuk, hogy az automatikus regenerálás végigmenjen, akkor előbb kell számítanunk rá.
Vannak olyan esetek, amikor a részecskeszűrő eldugulása másodlagos probléma, tehát valamilyen más hiba következménye. Ez lehet pl. motorhiba, turbó, EGR szelep, szonda (a részecskeszűrő bemeneti és kimeneti érzékelői nem működnek megfelelően), stb.


Honnan tudhatom, hogy a részecskeszűrő tisztítható?

Nagyon egyszerű: a részecskeszűrőnek az a feladata, hogy felfogja a kormot, ami egyébként kijönne a kipufogón. Ha a kipufogó erősen kormos, akkor a szűrő átégett (fizikailag megsérült), és nem tisztítható. Ha még nincs korom, csak egyéb jelzések (check lámpa, teljesítménycsökkenés stb.), akkor még menthető a részecskeszűrő!


Használnak a kereskedelmi forgalomba kapható részecskeszűrő tisztítók?

Ha közzé tennénk fotókkal alátámasztva, hogy milyen károkat okoznak ezek a szerek a szűrőn, valószínűleg kiadós pert kapnánk a nyakunkba, ezért nem tesszük. NE HASZNÁLJA!


A szervizben kényszerregenerálást csináltak az autómon, de nem oldotta meg a problémát. Miért nem?

A kényszerregenerálás alkalmával maximum 20%-ot lehet javítani a részecskeszűrő állapotán. A régóta lerakódott kormot és egyéb szennyeződést nem tudja maradéktalanul feloldani. Ideiglenes megoldásnak jó, amíg nem kerül sor a részecskeszűrő fizikai tisztítására.


Honnan tudhatom, hogy regenerál az autóm?

Kevés autóban van visszajelző lámpa. A legtöbb autónál csak onnan tudhatjuk, hogy ilyenkor kicsit megemelkedik a fordulatszám (esetleg hangosabb lesz a motor). Ha ezt tapasztalja, ne állítsa le a gépjárművet amíg be nem fejeződik az automatikus regenerálás. Olyan típusoknál, ahol a digitális kijelző megmutatja a pillanatnyi fogyasztást alapjáraton, ott tisztán látható, hogy legalább egy tizeddel (pl. 0,7 helyett 1,7) megnő a fogyasztás.


Mi az a FAP adalék?

Nem minden autó rendelkezik FAP adaléktartállyal, amelyik igen, azt viszont érdemes a szervizelések alkalmával ellenőriztetni. A FAP adalék funkciója az, hogy a szűrő 450 °C-on elkezdi a kiégést a normál 600 °C helyett, így jelentősen megnöveli a részecskeszűrő élettartamát. Vigyázzunk, mert a FAP adalék nélkül viszont nagyon gyorsan eltömődik a részecskeszűrő! A FAP adaléktartályt a gázolaj tartály mellett találjuk. FAP adalék minden tankolás alkalmával megy a gázolajba és mindig ugyanannyi! Ezért próbáljuk meg mindig teletankolni az autót, különben gyorsabban fog kiürülni a FAP tartály. Egy liter FAP adalék körülbelül 40.000 km-re elég.

A FAP adalékról és a feltöltéséről többet megtudhat itt: FAP adalékfeltöltés


Önök milyen eljárással tisztítják a részecskeszűrőt?

Mi professzionális, erre a célra tervezett és gyártott tisztítógépet használunk. Ha a részecskeszűrő nagyon rossz állapotban van és több, mint másfél centis koromlerakódás van, akkor speciális folyadékban előáztatjuk. Az eljárás 100%-ban környezetbarát és nem használunk savas bázisú tisztítószereket!


Mennyi időt vesz igénybe a részecskeszűrő tisztítás?

Amennyiben reggel elhozza hozzánk az autóját, délután 16 óráig megcsináljuk. Persze vannak olyan autótípusok, amelyeknek a szerelése időigényes feladat, azokat maximum másnapra tudjuk megcsinálni.


Milyen gyorsan tudnak fogadni?

Két szervizt üzemeltetünk teljes létszámmal, így nagyon gyorsan fogadni tudjuk.


Vidéken élek. Hogyan tudom megoldani Önöknél a részecskeszűrő tisztítást?

Ha nagyon messze lakik tőlünk vagy nincs ideje feljönni Budapestre, akkor is van megoldásunk az Ön számára!

Nézze meg, hogy oldható meg a részecskeszűrő elküldése: RÉSZECSKESZŰRŐ KÜLDÉSE

Ebben az esetben csak az oldalon lévő megrendelőlapot kell elküldeni, előjegyzés nem szükséges!


Mi van akkor, ha elküldöm Önöknek a részecskeszűrőt és még sem tisztítható?

Ebben az esetben felhívjuk telefonon és alternatívákat javasolunk. Ha egyiket sem szeretné elfogadni, akkor 5000 Ft bevizsgálási díjat számolunk és visszaküldjük a részecskeszűrőt.


Mennyi garanciát adnak a részecskeszűrő tisztításra?

Egy év vagy 100.000 km ganciát adunk az általunk le -és felszerelt, tisztított részecskeszűrőkre.

A garancia feltételeit itt olvashatja: GARANCIA

A 100%-os hatékonyságú eljárásnak köszönhetően nem sűrűn látunk garanciális autót.


Mi a jó döntés? A részecskeszűrő tisztítása vagy cseréje?

Amennyiben a részecskeszűrő tisztítható, akkor mindenképpen a tisztítás. A professzionális tisztításnak köszönhetően gyári állapotúra tudjuk megcsinálni a részecskeszűrőt. Az utángyártott részecskeszűrők tapasztalataink szerint silány minőségűek, a felfüggesztések szinte egyik típusnál sem stimmelnek, ráadásul kerámiabetét helyett kb. 20 $ értékű szilikonbetét van bennünk. A gyári szűrők kerámiabetétesek, ezért kerülnek több százezer forintba (némelyik milliós összegbe). Ha az Ön szűrője gyári és tisztítható, akkor minek cserélné ki egy silány minőségű utángyártottra? Ha szükséges, a gyárival megegyező minőségű és kerámiasűrűségű betétet tudunk cserélni szervizünkben a gyári alkatrész árának töredékéért!


Mi a helyzet a részecskeszűrő kiiktatásával?

A részecskeszűrő kiiktatása nem a legjobb ötlet. Egyrészt azért nem, mert a műszaki vizsgán megbukik az autó, hiszen nem fog gyári értékeket mutatni. Ha eladni szeretné az autót és nem mondja meg, hogy kiiktatta a részecskeszűrőt, akkor az autó új tulajdonosa simán a nyakába varrhat egy rövid, ám de kellemetlen pert. Jogosan. Külföldön pedig olyan pénzbüntetést szabnak ki Önre, amely nem fog jól esni.

Vannak olyan helyzetek, amikor a részecskeszűrőt ki kell iktatni az autóból szoftveresen is (bizonyos autószerelési eljárásoknál), ilyenkor természetesen tudunk segíteni, de alá kell írnia, hogy az ideiglenes kiiktatást Ön kérte.


Milyen gázolajat tankoljak az autóba?

Az autók azt szeretik, ha nincs állandóan változtatva az üzemanyag típusa. Nem a drága üzemanyag, hanem az állandóság kell. Ami a részecskeszűrős autók esetében fontos, hogy nem kell bedőlni a kereskedelmi marketingnek! Semmilyen dpf adalékra, olajra stb.-re nincs szükség! Nem fognak használni!

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.